Selim İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Birlikte Geleceğe Projesi
Bu Proje 5/1/1961 Tarihli Ve 222 Sayılı İlköğretim Ve Eğitim Kanunu, 14/6/1973 Tarihli Ve 1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, MEB 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında “Ölçme ve Değerlendirme” hedeflerine dayanılarak hazırlanmıştır. Selim İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz bünyesindeki Ortaokulları (5. 6. 7. 8. Sınıf) kapsamaktadır.
İçerik
Ölçme-değerlendirme, öğretimin ve öğrenmenin önemli bir parçasıdır. Ölçme-değerlendirme, öğrenme sürecinin farklı aşamalarında öğrencilerin ne bildiklerini, ne anladıklarını, neler yapabileceklerini belirleyerek dönüşümlü düşünme yoluyla öğretmen ve öğrencinin yeni hedefler belirlemesine yardımcı olur. Yapılan değerlendirmeler neticesinde kayıt altına alınan sonuçlar, hazırlanan raporlar ile öğrenci, öğretmen ve veliye geri bildirim sağlar. Öğretmenler ve okul idaresinin katılımı ile programın düzenli olarak değerlendirilmesi, programın zaman içinde iyileştirilmesine katkıda bulunur.
Öğrencinin öğrendiklerini ölçmek ve gelecekteki gelişimine yön vermek amacıyla birçok ölçme değerlendirme aracı kullanılır. Eğitim öğretimde öğrencilerin çalışmaları sürekli olarak takip edilir, gözlemlenir. Ön değerlendirme, süreç değerlendirme ve sonuç değerlendirme yoluyla öğrenme sürecinin her aşaması takip edilir.
Selim İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak öğrencilerin öğrenmelerini ölçerek onların daha iyi öğrenmelerine yardımcı olmak, öğrencilerin öğrenme durumlarını daha kolay takip edebilmek vevelilerle sürekli iletişim halinde olmak için değerlendirme karnesi düzenlenmesi ve velilere 15 günlük periyotlarda ulaştırılması amaçlanmaktadır.
Öğrencileri değerlendirirken ölçme sonuçları ile birlikte, öğrencilerin sınıf içi etkinliklere katılımı, bilimsel tutum ve davranışları, gözlem yapma, araştırma-inceleme, bilimsel düşünme, sahip oldukları ve sergiledikleri fikir zenginlikleri, sorumluluk alma, ekip çalışmalarına yatkınlıkları, edindiği bilgi ve bulguları paylaşabilme, kitap okuma, devam takibi, ödev konuları, yapacağı çalışmalar, gireceği sınavlar ve benzeri birçok gözleme dayalı öğrenci etkinliğine de değerlendirmede yer verilmesi hedeflenmektedir.
Böylelikle öğretmenlerin hepsiyle görüşme imkanı olmayan veliler çocuğunun iki hafta içerisindeki okuldaki performansını ve durumunu öğretmenini aramadan da öğrenecek ve veliler çocuğunu okuldaki durumu ile ilgili yakinen takip etmiş olacaklar.
Öğrenci Durum Değerlendirme Çıktısı aşağıdaki tarihlerde velilere ulaştırılacaktır.
01 Mart 2019
15 Mart 2019
29 Mart 2019
12 Nisan 2019
26 Nisan 2019
10 Mayıs 2019
İndirmek için/meb_iys_dosyalar/2019_02/25155446_Selim_Meb_Birlikte_Gelecege1.xlsx