SELİM ÖĞRETMEN AKADEMİSİ
Bu çalışma kapsamında, öğretmenlerimizin akademik kariyerlerinin zenginleştirilmesi ve eğitim öğretim çalışmalarında ihtiyaç duyacakları noktalarda birikimlerinin güçlendirilmesi temel hedeftir. Bu sayede öğretmenlerimiz akademi kazanımlarını öğrencileriyle paylaşarak okullarına yansıtacak ve çalışma bölgelerinde farkındalık oluşturacaklardır.
Akademi eğitiminin diğer amaçlarından biri, öğretmenin öğrenciye ulaşıp, onun zihnine ve kalbine dokunmasına yardımcı olmaktır.
Öğretmenlerin Sempozyum, Çalıştay, Kongre vs. gibi tecrübelerini çoğaltıp alanının uzmanı kişilerden eğitim alarak pratiklerini geliştirmek bu pratikleri okulunda öğrencileriyle uygulamalarını sağlamak da hedefler arasındadır.
Öğretmen Akademisi Başvuru Formu için tıklayınız
Fikir Atölyesi için tıklayınız
Taslak Programlar
Öğrenen Lider Öğretmen Programı
21. yüzyılın gerektirdiği zihinsel, sosyal, duygusal ve dijital becerilere sahip bireylerin yetiştirilmesinde sorumluluk üstlenen öğretmenlerimizin ve eğitim yöneticilerimizin gelişimlerini desteklemek.
Bu eğitimde, öğretmenlerin entelektüel, kişisel, mesleki, duygusal ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesi hedeflenmektedir.
Eğitim Konu Başlıkları
• Etkili İletişim
• Dirençle Baş Etme
• Takımı Yönetme ve Öğrenme Liderliği
• Akış ve Ritmin Sürekliliği
• Kurallar ve Uygulama Adımları
• Sorun Davranışların Yönetimi
• Olumlu Davranışların Pekiştirilmesi
• Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim Yöneticisi Geliştirme Programı
Bu eğitimde, eğitim yöneticilerinin, öğrencilerin başarısını ve öğretmenlerin sürekli gelişimini merkeze almaları ve okullarını verimli öğrenme ortamlarına dönüştürmeleri için gereken bilgi ve becerilerinin desteklenmesi hedeflenmektedir.
Eğitim konu başlıkları;
Kendini ve kurumu tanımak
Etkili iletişim
Ekip olma ve toplantı yönetimi
Meslektaş koçluğu
Öğrenmeye liderlik etme
Toplumsal liderlik
Geleceğe liderlik etme
21. yy da öğrenme
Uzlaşma becerileri
İlk Öğretmen Akademisi
Bu akademinin temel amacı, okul öncesi ve ilkokul kurumlarında görev yapan öğretmenlerimizin yenilenme ve gelişme ihtiyaçlarının giderilmesine destek olmaktır.
Eğitim konu başlıkları;
Özel Eğitim Gereksinimi Olan Çocukların Özellikleri
Okul Öncesi Rehberlik Hizmetleri
Sınır Koyma Ve Öfke Kontrolü
Uyum Bozukluğu
Sınıf Yönetimi
Masal Anlatıcılığı
Oyunlar İle Eğitim
Drama Uygulamaları
Müzikal Değerler Eğitimi
Makamların Şifası
Zor Ebeveynler İle İletişim
Resimler Ve Psiko-Pedagojik Anlamı
Sanatla Eğitim
Düşünme Becerileri
Dikkat, Zekâ, Duygusal Zekâ Özellikleri Ve Etkinlikler
Farklı Çocukları Tanıma
Dil Öğretimi Model Ve Teknikleri
Oyun Terapisi Etkinlikleri
Farklı Eğitim Yaklaşımlarının Uygulamaları
Orff Eğitimi
Montesori Felsefesi Ve Etkinlikleri
Montesori Örnek Matematik Çalışması
Montesori Örnek Duyu Çalışması
İlk Yardım
Öğretmen Gelişim Seminerleri
1.OTURUM
İLETİŞİM KURMAK
2.OTURUM
İLETİŞİM ENGELLERİ
3.OTURUM
DUYGULARI TANIMA VE FARKETME
4.OTURUM
EMPATİ VE ETKİN DİNLEME
5.OTURUM
BEN DİLİ
6.OTURUM
ÇATIŞMALARI ÇÖZMEK İÇİN KAYBEDEN YOK YÖNTEMİ
Kurs Adı |
Saati |
Eğitimci Niteliği |
Atık Piller/Aküler |
24 |
Fizik, Kimya, Biyoloji, Fen Bilgisi alan öğretmenleri veya Çevre Mühendisi olup öğretmenlik formasyonu belgesine sahip olanlar, görevlendirilir. |
Görgü Kuralları |
48 |
Programın uygulanmasında “Görgü Kuralları” alanında eğitim almış alan öğretmenleri, |
16 |
1. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma esaslarına göre atanan öğretmenler, 2. İletişim alanında lisansüstü, lisans ve ön lisans eğitimi almış kişiler |
|
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri |
30 |
1. Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına” göre atanan rehber öğretmenler, 2. Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına” göre atanan tüm öğretmenler, görevlendirilir. |
Yenilenebilir Kaynaklar |
48 |
1. Programın uygulanmasında Aile ve Tüketici Bilimleri alanında eğitim almış ve tercihen sektör deneyimi olan alan öğretmenleri görev almalıdır. 2. Programın uygulanmasında gerektiğinde Aile ve Tüketici Bilimleri alanında sektör deneyimi olan teknisyen ve meslek elemanlarından yararlanılabilir |
Bilgisayar İşletmenliği (Operatörlüğü) |
163 |
1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre Bilişim Teknolojileri; a. Alan öğretmeni olarak atananlar; |
40 |
1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına” göre atanan Bilişim Teknolojileri Meslek Dersleri öğretmenleri, |
|
Ofis Programları Kullanımı |
72 |
1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan; - Bilişim Teknolojileri Meslek Dersleri Öğretmenleri, |
Çocuklarda Uyum Problemler |
40 |
1. Talim ve Terbiye Kurulunca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alan öğretmenleri görev almalıdır. |
Eğitimde Oyun Etkinlikleri |
80 |
1. Programın uygulanmasında Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma esaslarına göre atamaya esas alanı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi olan öğretmenler görev almalıdır. |
Zekâ Oyunları |
80 |
1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan tüm alan öğretmenlerinden zekâ oyunları (Satranç, Hafıza Oyunları vb.) dersi aldığını belgelendirenler ya da Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce düzenlenen • Zekâ Oyunları Kursu 1 veya • Zekâ Oyunları Kursu 2 veya • Zekâ Oyunları Eğitici Eğitimi Kursunu tamamlayanlar veya Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından verilen Zekâ Oyunları Öğreticiliği kurs programını tamamlamış olanlar veya Tüm Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu tarafından verilen Zekâ Oyunları Öğreticiliği sertifikasına sahip olanlar, |
Zekâ Oyunları Öğreticiliği |
44 |
1. (Değ: 23.01.2018/1682216 Makam Onayı) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan tüm alan öğretmenlerinden zekâ oyunları (Satranç, Hafıza Oyunları vb.) dersi aldığını belgelendirenler ya da Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce düzenlenen • Zekâ Oyunları Kursu 1 veya • Zekâ Oyunları Kursu 2 veya • Zekâ Oyunları Eğitici Eğitimi Kursunu tamamlayanlar veya Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından verilen Zekâ Oyunları Öğreticiliği kurs programını tamamlamış olanlar veya Tüm Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu tarafından verilen Zekâ Oyunları Öğreticiliği sertifikasına sahip olanlar, |
16 |
İş Güvenliği Uzmanı |
|
Havacılık-Model Uçak (Ata)Yapımı |
32 |
1. Programın uygulanmasında Model Uçak alanında eğitim almış ve tercihen sektör deneyimi olan öğretmenler, |
20 |
İş Güvenliği Uzmanı |
|
AB Hibe Fonlarına Yönelik Proje Döngüsü Yönetimi Kursu |
24 |
PCM Eğitimi Almış Tüm Alan Öğretmenleri |
Araştırma Teknikleri |
16 |
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yeniden düzenlenen Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan Biyoloji, Fizik, Kimya, Matematik öğretmenleri görevlendirilebilir. |
24 |
Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına” göre atanan tüm alan öğretmenleri görevlendirilebilir. |
|
Diksiyon |
40 |
1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre, Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ve Radyo-Televizyon Alanı öğretmeni olarak atananlar, öğretmen bulunamaması durumunda öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar, |
Etkili ve Hızlı Okuma |
32 |
Yükseköğretim programlarının T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca alınan 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul kararına göre belirtilen Öğretmenliğe Kaynaklık Eden Program/Bölüm/Dal Mezunlarının Atanabileceği Alanlardan Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri, eğitim fakültelerinden mezun olup, Kişisel Gelişim alanında lisansüstü eğitim yapmış olanlar veya ilgili sertifika eğitimlerini belgelendiren öğretmenler görev almalıdır. |
Girişimcilik |
32 |
Programın uygulanmasında sırasıyla Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan; • Büro yönetimi, konaklama ve seyahat hizmetleri, muhasebe ve finansman, pazarlama ve perakende alanında eğitim almış alan öğretmenleri, • İktisadi ve idari bilimler fakültesi mezunu sektör deneyimi olan kişiler görevlendirilir |
24 |
1. Programın uygulanmasında Kişisel Gelişim alanında eğitim almış olan alan öğretmenleri görev almalıdır. |
|
İş Hayatında İletişim |
24 |
a. Yükseköğretim programlarının T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca alınan 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul kararına göre belirtilen Öğretmenliğe Kaynaklık Eden Program/Bölüm/Dal Mezunlarının Atanabileceği Alanlardan Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ve meslek dersleri ile iletişim bölümlerinden mezun olan ve Mesleki Teknik Okullarda görev yapan alan öğretmenleri ile İletişim Fakültelerinin ilgili alanlarında yüksek lisans yapan tüm öğretmenlere mezun olanlar görev alır. |
Kişisel Gelişim |
40 |
1. Ortaöğretim kurumlarında görev yapan alan öğretmenleri, 2. Lisans mezunu olup Kişisel Gelişim alanında eğitim almış olanlar. görev alır |
Liderlik Eğitimi |
32 |
Programın uygulanmasında Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan; a. Orta öğretim kurumlarında görev yapan alan öğretmenleri, b. Lisans mezunu olup Kişisel Gelişim ve Eğitimi alanında sertifikaya alanlar görevlendirilir |
Meslek Etiği |
40 |
1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan; Hasta ve Yaşlı Hizmetleri Alan, Meslekî ve Teknik Alan ve Felsefe öğretmenleri görev almalıdır. 2. Meslek etiği konusunda eğitim almış alan öğretmenleri görevlendirilir. |
Öğrenmeyi Öğrenme |
40 |
1. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan öğretmenler görev almalıdır. 2. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Eğitimde Psikolojik Hizmetler, Psikoloji bölümü mezunları görev alabilirler. |
Drama |
120 |
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre atanan tüm alan öğretmenlerinden Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı olan Halk Eğitim Merkezlerinde açılan drama kursunu tamamlamış olanlar veya drama, oyunculuk, drama ve oyunculuk alanlarında eğitim aldığını ya da lisans veya lisansüstü öğrenimleri sırasında Drama dersi aldığını belgelendirenler |
32 |
1. Yetişkin okuma-yazma alanında yüksek lisans veya doktora programlarını yürüten akademisyenler, 2. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünde yetişkin okuma yazma program ve materyallerinin geliştirilmesinde görev alan öğretmenler, 3. Lisans ve lisans üstü düzeyde yetişkin okuma-yazma dersi alan öğretmenler görev almalıdır |
|
İlk Yardım |
18 |
1. Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları” göre atanan; a) Sağlık Hizmetleri alan öğretmenleri b) Hasta ve Yaşlı Hizmetleri alan öğretmenleri görev almalıdır. 2. İlkyardım eğitmeni yetki belgesi bulunanlardan yararlanılabilir. 3. İlkyardım konusunda eğitim alan sağlık personelinden yararlanılabilir. |
|
120 |
1) Millî Eğitim Bakanlığı dışından görevlendirilecek öğretmenler için üniversite veya fakültelerin yabancı dil bölümlerinden İngilizce mezun olanlardan öğretmenlik formasyon bilgisine sahip olduğunu belgelendirenler. |