827
12:59
12.02.2019

SELİM ÖĞRETMEN AKADEMİSİ

Bu çalışma kapsamında, öğretmenlerimizin akademik kariyerlerinin zenginleştirilmesi ve eğitim öğretim çalışmalarında ihtiyaç duyacakları noktalarda birikimlerinin güçlendirilmesi temel hedeftir. Bu sayede öğretmenlerimiz akademi kazanımlarını öğrencileriyle paylaşarak okullarına yansıtacak ve çalışma bölgelerinde farkındalık oluşturacaklardır. 

Akademi eğitiminin diğer amaçlarından biri, öğretmenin öğrenciye ulaşıp, onun zihnine ve kalbine dokunmasına yardımcı olmaktır. 

Öğretmenlerin Sempozyum, Çalıştay, Kongre vs. gibi tecrübelerini çoğaltıp alanının uzmanı kişilerden eğitim alarak pratiklerini geliştirmek bu pratikleri okulunda öğrencileriyle uygulamalarını sağlamak da hedefler arasındadır. 

Öğretmen Akademisi Başvuru Formu için tıklayınız

Fikir Atölyesi için tıklayınız



Taslak Programlar

Öğrenen Lider Öğretmen Programı

21. yüzyılın gerektirdiği zihinsel, sosyal, duygusal ve dijital becerilere sahip bireylerin yetiştirilmesinde sorumluluk üstlenen öğretmenlerimizin ve eğitim yöneticilerimizin gelişimlerini desteklemek.

Bu eğitimde, öğretmenlerin entelektüel, kişisel, mesleki, duygusal ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesi hedeflenmektedir. 

Eğitim Konu Başlıkları

• Etkili İletişim 
• Dirençle Baş Etme 
• Takımı Yönetme ve Öğrenme Liderliği 
• Akış ve Ritmin Sürekliliği 
• Kurallar ve Uygulama Adımları 
• Sorun Davranışların Yönetimi 
• Olumlu Davranışların Pekiştirilmesi 
• Ölçme ve Değerlendirme

 

Eğitim Yöneticisi Geliştirme Programı

Bu eğitimde, eğitim yöneticilerinin, öğrencilerin başarısını ve öğretmenlerin sürekli gelişimini merkeze almaları ve okullarını verimli öğrenme ortamlarına dönüştürmeleri için gereken bilgi ve becerilerinin desteklenmesi hedeflenmektedir.

Eğitim konu başlıkları;

Kendini ve kurumu tanımak

Etkili iletişim

Ekip olma ve toplantı yönetimi

Meslektaş koçluğu

Öğrenmeye liderlik etme

Toplumsal liderlik

Geleceğe liderlik etme

21. yy da öğrenme

Uzlaşma becerileri

 

İlk Öğretmen Akademisi

Bu akademinin temel amacı, okul öncesi ve ilkokul kurumlarında görev yapan öğretmenlerimizin yenilenme ve gelişme ihtiyaçlarının giderilmesine destek olmaktır. 

Eğitim konu başlıkları;

 

Özel Eğitim Gereksinimi Olan Çocukların Özellikleri

Okul Öncesi Rehberlik Hizmetleri

Sınır Koyma Ve Öfke Kontrolü

Uyum Bozukluğu

Sınıf Yönetimi

Masal Anlatıcılığı

Oyunlar İle Eğitim

Drama Uygulamaları

Müzikal Değerler Eğitimi

Makamların Şifası

Zor Ebeveynler İle İletişim

Resimler Ve Psiko-Pedagojik Anlamı

Sanatla Eğitim

Düşünme Becerileri

Dikkat, Zekâ, Duygusal Zekâ Özellikleri Ve Etkinlikler

Farklı Çocukları Tanıma

Dil Öğretimi Model Ve Teknikleri

Oyun Terapisi Etkinlikleri

Farklı Eğitim Yaklaşımlarının Uygulamaları

Orff Eğitimi

Montesori Felsefesi Ve Etkinlikleri

Montesori Örnek Matematik Çalışması

Montesori Örnek Duyu Çalışması

İlk Yardım

 

 

Öğretmen Gelişim Seminerleri

1.OTURUM

İLETİŞİM KURMAK

2.OTURUM

İLETİŞİM ENGELLERİ

3.OTURUM

DUYGULARI TANIMA VE FARKETME

4.OTURUM

EMPATİ VE ETKİN DİNLEME

5.OTURUM

BEN DİLİ

6.OTURUM

ÇATIŞMALARI ÇÖZMEK İÇİN KAYBEDEN YOK YÖNTEMİ

 

Kurs Adı

Saati

Eğitimci Niteliği

Atık Piller/Aküler

24

Fizik, Kimya, Biyoloji, Fen Bilgisi alan öğretmenleri veya Çevre Mühendisi olup öğretmenlik formasyonu belgesine sahip olanlar, görevlendirilir.

Görgü Kuralları

48

Programın uygulanmasında “Görgü Kuralları” alanında eğitim almış alan öğretmenleri,

Grup İletişimi

16

1. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma esaslarına göre atanan öğretmenler, 2. İletişim alanında lisansüstü, lisans ve ön lisans eğitimi almış kişiler

Verimli Ders Çalışma Yöntemleri

30

1. Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına” göre atanan rehber öğretmenler, 2. Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına” göre atanan tüm öğretmenler, görevlendirilir.

Yenilenebilir Kaynaklar

48

1. Programın uygulanmasında Aile ve Tüketici Bilimleri alanında eğitim almış ve tercihen sektör deneyimi olan alan öğretmenleri görev almalıdır. 2. Programın uygulanmasında gerektiğinde Aile ve Tüketici Bilimleri alanında sektör deneyimi olan teknisyen ve meslek elemanlarından yararlanılabilir

Bilgisayar İşletmenliği (Operatörlüğü)

163

1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre Bilişim Teknolojileri; a. Alan öğretmeni olarak atananlar;

Bilgisayarda Doküman Hazırlama

40

1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına” göre atanan Bilişim Teknolojileri Meslek Dersleri öğretmenleri,

Ofis Programları Kullanımı

72

1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan; - Bilişim Teknolojileri Meslek Dersleri Öğretmenleri,

Çocuklarda Uyum Problemler

40

1. Talim ve Terbiye Kurulunca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alan öğretmenleri görev almalıdır.

Eğitimde Oyun Etkinlikleri

80

1. Programın uygulanmasında Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma esaslarına göre atamaya esas alanı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi olan öğretmenler görev almalıdır.

Zekâ Oyunları

80

1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan tüm alan öğretmenlerinden zekâ oyunları (Satranç, Hafıza Oyunları vb.) dersi aldığını belgelendirenler ya da Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce düzenlenen • Zekâ Oyunları Kursu 1 veya • Zekâ Oyunları Kursu 2 veya • Zekâ Oyunları Eğitici Eğitimi Kursunu tamamlayanlar veya Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından verilen Zekâ Oyunları Öğreticiliği kurs programını tamamlamış olanlar veya Tüm Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu tarafından verilen Zekâ Oyunları Öğreticiliği sertifikasına sahip olanlar,

Zekâ Oyunları Öğreticiliği

44

1. (Değ: 23.01.2018/1682216 Makam Onayı) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan tüm alan öğretmenlerinden zekâ oyunları (Satranç, Hafıza Oyunları vb.) dersi aldığını belgelendirenler ya da Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce düzenlenen • Zekâ Oyunları Kursu 1 veya • Zekâ Oyunları Kursu 2 veya • Zekâ Oyunları Eğitici Eğitimi Kursunu tamamlayanlar veya Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından verilen Zekâ Oyunları Öğreticiliği kurs programını tamamlamış olanlar veya Tüm Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu tarafından verilen Zekâ Oyunları Öğreticiliği sertifikasına sahip olanlar,

Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği

16

İş Güvenliği Uzmanı

Havacılık-Model Uçak (Ata)Yapımı

32

1. Programın uygulanmasında Model Uçak alanında eğitim almış ve tercihen sektör deneyimi olan öğretmenler,

Yangın Eğitimi Kurs Programı

20

İş Güvenliği Uzmanı

AB Hibe Fonlarına Yönelik Proje Döngüsü Yönetimi Kursu

24

PCM Eğitimi Almış Tüm Alan Öğretmenleri

Araştırma Teknikleri

16

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yeniden düzenlenen Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan Biyoloji, Fizik, Kimya, Matematik öğretmenleri görevlendirilebilir.

Çevre Koruma Bilinci

24

Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına” göre atanan tüm alan öğretmenleri görevlendirilebilir.

Diksiyon

40

1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre, Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ve Radyo-Televizyon Alanı öğretmeni olarak atananlar, öğretmen bulunamaması durumunda öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar,

Etkili ve Hızlı Okuma

32

Yükseköğretim programlarının T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca alınan 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul kararına göre belirtilen Öğretmenliğe Kaynaklık Eden Program/Bölüm/Dal Mezunlarının Atanabileceği Alanlardan Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri, eğitim fakültelerinden mezun olup, Kişisel Gelişim alanında lisansüstü eğitim yapmış olanlar veya ilgili sertifika eğitimlerini belgelendiren öğretmenler görev almalıdır.

Girişimcilik

32

Programın uygulanmasında sırasıyla Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan; • Büro yönetimi, konaklama ve seyahat hizmetleri, muhasebe ve finansman, pazarlama ve perakende alanında eğitim almış alan öğretmenleri, • İktisadi ve idari bilimler fakültesi mezunu sektör deneyimi olan kişiler görevlendirilir

İş Güvenliği ve işçi Sağlığı

24

1. Programın uygulanmasında Kişisel Gelişim alanında eğitim almış olan alan öğretmenleri görev almalıdır.

İş Hayatında İletişim

24

a. Yükseköğretim programlarının T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca alınan 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul kararına göre belirtilen Öğretmenliğe Kaynaklık Eden Program/Bölüm/Dal Mezunlarının Atanabileceği Alanlardan Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ve meslek dersleri ile iletişim bölümlerinden mezun olan ve Mesleki Teknik Okullarda görev yapan alan öğretmenleri ile İletişim Fakültelerinin ilgili alanlarında yüksek lisans yapan tüm öğretmenlere mezun olanlar görev alır.

Kişisel Gelişim

40

1. Ortaöğretim kurumlarında görev yapan alan öğretmenleri, 2. Lisans mezunu olup Kişisel Gelişim alanında eğitim almış olanlar. görev alır

Liderlik Eğitimi

32

Programın uygulanmasında Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan; a. Orta öğretim kurumlarında görev yapan alan öğretmenleri, b. Lisans mezunu olup Kişisel Gelişim ve Eğitimi alanında sertifikaya alanlar görevlendirilir

Meslek Etiği

40

1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan; Hasta ve Yaşlı Hizmetleri Alan, Meslekî ve Teknik Alan ve Felsefe öğretmenleri görev almalıdır. 2. Meslek etiği konusunda eğitim almış alan öğretmenleri görevlendirilir.

Öğrenmeyi Öğrenme

40

1. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan öğretmenler görev almalıdır. 2. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Eğitimde Psikolojik Hizmetler, Psikoloji bölümü mezunları görev alabilirler.

Drama

120

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre atanan tüm alan öğretmenlerinden Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı olan Halk Eğitim Merkezlerinde açılan drama kursunu tamamlamış olanlar veya drama, oyunculuk, drama ve oyunculuk alanlarında eğitim aldığını ya da lisans veya lisansüstü öğrenimleri sırasında Drama dersi aldığını belgelendirenler

Yetişkinler İçin Okuma Yazma Öğreticiliği

32

1. Yetişkin okuma-yazma alanında yüksek lisans veya doktora programlarını yürüten akademisyenler, 2. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünde yetişkin okuma yazma program ve materyallerinin geliştirilmesinde görev alan öğretmenler, 3. Lisans ve lisans üstü düzeyde yetişkin okuma-yazma dersi alan öğretmenler görev almalıdır

İlk Yardım

18

1. Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları” göre atanan; a) Sağlık Hizmetleri alan öğretmenleri b) Hasta ve Yaşlı Hizmetleri alan öğretmenleri görev almalıdır. 2. İlkyardım eğitmeni yetki belgesi bulunanlardan yararlanılabilir. 3. İlkyardım konusunda eğitim alan sağlık personelinden yararlanılabilir.


İngilizce A1 Seviyesi

 

120

1) Millî Eğitim Bakanlığı dışından görevlendirilecek öğretmenler için üniversite veya fakültelerin yabancı dil bölümlerinden İngilizce mezun olanlardan öğretmenlik formasyon bilgisine sahip olduğunu belgelendirenler.

 

Yayın Tarihi: 12.02.2019