KASIM AYI DÖGEP TOPLANTISI
DÖGEP KASIMAYI ETKİNLİK RAPORU
EYLEM KONUSU: Sevgili Peygamberimiz Hz.Muhammed (s.a.v.)'in eğitim anlayışı,ilim öğrenmeye ve eğitime verdiği önem, eğitim öğretim metodları.
EYLEM TÜRÜ: Kitap, Makale, Hikâye, Şiir, Film Okuyoruz Ve Değerlendiriyoruz
PAYDAŞLAR: İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü,İlçemiz Ortaokulları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinden Bir Grup
ETKİNLİK ÖZETİ:Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nce hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı (DÖGEP) projesi kapsamında, DÖGEP Kasım ayı faaliyetleri Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizin katılımı ile gerçekleştirildi.
DÖGEP Kasım ayı etkinliği kapsamında İlçemiz DKAB öğretmenlerinden Esra Özdemir, Kübra Aslan Turan ve Nida Kurak tarafından hazırlanan sunum diğer Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleriyle paylaşıldı. Sevgili Peygamberimiz Hz.Muhammed (s.a.v.)'in eğitim anlayışı,ilim öğrenmeye ve eğitime verdiği önem, eğitim öğretim metodları hakkında konuşuldu.
Konu kapsamında aşağıdaki maddeler değerlendirilmiştir, Peygamberimizin eğitim anlayışını günümüzde de uygulayabileceğimiz tespit edilmiştir:
Ashab-ı Kiramın Yaşayarak Talim Etmesi
Dinî Hükümleri Tedrîcî Bir Sistemle Yavaş Yavaş Öğretirdi
Öğretirken Îtidale Ve İnsanları Bıktırmamaya Dikkat Ederdi
Şahsî Farklılıkları Göz Önünde Bulundururdu
Karşılıklı Konuşma Ve Soru-cevap Metodunu Kullanırdı
Muhatabını Aklî ve Mantıkî İzahlarla İknâ Ederdi
Zekâlarını Açmak ve Bilgi Seviyelerini Ölçmek İçin Sualler Sorardı
Teşbih, Temsil ve Mukayeseler Yapardı
Mevzûyu İzah Etmek İçin Şekiller Çizerdi
Hakkında Bilgi Vermek İstediği Şeyi Yukarı Kaldırıp Gösterirdi
Suâl Sorulmadığı Hâlde Söze Başlayarak Mühim Bir Mes'eleyi Anlatırlardı
Muhatabının Sorusuna Ne Eksik Ne Fazla Tam Cevap Verirdi
Bazen Kendisine Yöneltilen Soruyu Tekrarlatırdı
Muhatabın Aldığı Cevabı Tekrar Etmesini İsterdi
Muhâtabı İmtihan Eder, Doğru Cevap Verdiğinde Onu Takdir Ederdi
Kâbiliyetleri Keşfedip Geliştirirdi
Huzurunda Vukû Bulan Bir Hâdise Karşısında Sükûtu Tercih Ederdi (İkrâr)
Zuhûr Eden İmkân ve Fırsatları Eğitim İçin Değerlendirirdi
Latife ve Şaka Yoluyla Öğrettiği Şeyler de Olurdu
Öğrettiği Hususu Bazen Yeminle Tekit Ederdi
Ehemmiyetine Binaen Sözünü Üç Kere Tekrar Ederdi
Meselenin Ehemmiyetini Göstermek İçin Oturuşunu ve Duruşunu Değiştirirdi
Bazen Cevabı Tehir Ederek Tekrar Tekrar Seslenirdi
Sözlerinin Kalıcı Olması İçin Muhâtabın Omzunu veya Elini Tutardı
Önce Veciz Bir Şekilde Söyler Sonra Tafsilat Verirdi
Bazen Konuyu Maddeleştirirdi
Vaaz ve Nasihat Ederdi
Bir Şeyi Bütünüyle Emreder veya Bütünüyle Yasaklardı
Tergîb Ve Terhîb Metodunu Kullanırdı (İyiliği Teşvik, Kötülükten Men)
Önceki İnsanlara Dair Kıssa ve Haberler Naklederdi
Hayâ Edilen Meseleleri Öğretirken Nâzik Bir Giriş Yapardı
Kadınlara Öğretmeyi ve Nasihat Etmeyi de İhmal Etmezdi
Temâyülleri Hayra Yönlendirirdi
Devamlı Hayırlı Şeyleri Telkin Ederdi
Bazı Mühim Hataları Hemen Düzeltirdi
Îcâb Ettiğinde Az Da Olsa Kızardı
Tâlim ve Tebliğde Yazıyı Kullanırdı
Yabancı Dilleri Öğrenmesi İçin Bazı Sahabeleri Vazifelendirirdi
Ümmetinin Terbiye ve Tezkiyesi İçin Dua Ederdi
Sözle Beraber Jest ve Mimiklerini De Kullanırdı
İhtiyaca Binaen Soruya Fazlasıyla Cevap Verdiği de Olurdu
Bazen Muhatabını, Sorduğu Şeyden Daha Mühim Bir Hususa Yönlendirirdi.